Commissies

Op deze pagina kun je informatie vinden over de bestaande commissies dit jaar; wie er in de commissies zitten, wat ze doen en hun contactinformatie. Klik op de foto’s om de commissieleden te zien! Zit je in een commissie en wil je iets declareren? Download dan het declaratieformulier, vul het in, en stuur het samen met het bonnetje naar de penningmeester van de vereniging.

AcademiCie
Deze commissie is een ster in allerlei studie- en cultuurgerelateerde activiteiten organiseren. Denk hierbij aan lezingen, museumbezoekjes en andere educatieve uitstapjes. Naast het organiseren van deze activiteiten zullen ze elke maand een aantal leerzame én leuke evenementen tippen in de maandmail!

AcCie
De AcCie organiseert verschillende activiteiten van wisselende aard verspreid over het jaar. Afgelopen jaar organiseerde deze commissie onder andere het jaarlijkse TWeekend en de Sinterklaas- en kerstactiviteiten, die weer een groot succes waren.

ConferenCie
Ieder jaar organiseert de ConferenCie de T.W.I.S.T. Taalwetenschapconferentie. Deze commissie zorgt ervoor dat sprekers van over de hele wereld interessante taalwetenschappelijke lezingen kunnen geven.

Intercom
Deze commissie is het leven in geroepen om internationale studenten zich meer thuis te laten voelen bij T.W.I.S.T.. De commissie vertaalt belangrijke documenten en heeft het buddysysteem opgezet: internationale studenten krijgen een lid van T.W.I.S.T. aangewezen als zijn of haar buddy om zo wat meer wegwijs te worden in Leiden!

RedacCie
Deze commissie verzorgt het kwartaalblad van de vereniging, de TWISTER. Naast het schrijven van een artikeltje komen de commissieleden zo nu en dan bij elkaar om te vergaderen. Ook zijn er mensen voor de lay-out en de verspreiding. Als het je leuk lijkt om een stukje voor de TWISTER te schrijven, staat hier alle informatie die je nodig hebt.

TripCie
Deze commissie is elk jaar bezig met de organisatie van een fantastische buitenlandreis. Buiten de grenzen van ons koude kikkerlandje zullen we ons storten op een intrigerende cultuur, uiteraard met een focus op de taal! We zorgen ervoor dat alle deelnemers in elk geval een paar woordjes mee kunnen babbelen met de locals en bovendien genoeg gelegenheid krijgen om vakantiekiekjes te maken en te ontspannen!

VakanCie
Net als de TripCie organiseert de VakanCie elk jaar een fantastische buitenlandreis. Buiten de grenzen van ons koude kikkerlandje zullen we ons storten op een intrigerende cultuur, uiteraard met een focus op de taal! We zorgen ervoor dat alle deelnemers in elk geval een paar woordjes mee kunnen babbelen met de locals en bovendien genoeg gelegenheid krijgen om vakantiekiekjes te maken en te ontspannen!

Contactinformatie van de commissies 2019-2020:

AcademiCie
academicie@studieverenigingtwist.nl
Suze Geuke, Tess Huijting, Laura Stenekes, Jelle Christiaans
AcCie accie@studieverenigingtwist.nl Lotte ten Broeke, Kambiz Nasseri Raveshti, Iris Dijkstra, Alessandro Fontana, McKenna Faulkner, Tess Huijting, Jesper Tittse
ConferenCie conference@studieverenigingtwist.nl Giel van Butselaar, Marit Postma, Jeroen van R., Leyan Li, Lieke van Zijl, Jelle Christiaans
InterCom
intercom@studieverenigingtwist.nl
Didi Batenburg, Wies Henkens, Leanne van Lambalgen, Veronika Voevodina, Annemiek Vos
RedacCie
twister@studieverenigingtwist.nl
Thom van Hugte, Anouk Mudde, Melle Groen, Jelline Reutlinger, Duncan Sin, Florine Dorhout Mees, Annemiek Vos