Commissies

Op deze pagina kun je informatie vinden over de commissies van T.W.I.S.T., en wie er in de commissies zitten, wat ze doen en hun contactinformatie. Zit je in een commissie en wil je iets declareren? Download dan het declaratieformulier, vul het in, en stuur het samen met het bonnetje naar penningmeester@studieverenigingtwist.nl.

Lid zijn van een commissie is een leuke manier om je studiegenoten goed te leren kennen! Je bent er tussen de twee en vijf uur in de week aan kwijt, maar hoeveel tijd je er precies in stopt is in principe aan jou. Wil je je aanmelden voor een commissie, of misschien wel meerdere? Laat het ons weten door een mailtje te sturen naar bestuur@studieverenigingtwist.nl!

AcademiCie

AcademiCie 2019-2020

academicie@studieverenigingtwist.nl

Maya Nachesa, Isaac Eaton, Kambiz Nasseri Raveshti, Sanne te Riele

Deze commissie is een ster in allerlei studie- en cultuurgerelateerde activiteiten organiseren. Denk hierbij aan lezingen, museumbezoekjes en andere educatieve uitstapjes.

AcCie

AcCie 2019-2020

accie@studieverenigingtwist.nl

Iris Dijkstra, Kambiz Nasseri Raveshti, Lotte ten Broeke, Tess Huijting

De AcCie organiseert allerlei verschillende activiteiten verspreid over het jaar. Afgelopen jaar organiseerde deze commissie onder andere het jaarlijkse TWeekend en de Sinterklaas- en kerstactiviteiten, die weer een groot succes waren.

ConferenCie

ConferenCie 2020-2021

conference.studieverenigingtwist.nl
conference@studieverenigingtwist.nl

Giel van Butselaar, Marit Postma, Jelle Christiaans, Jeroen van R., Leyan Li, Lieke van Zijl, Iris Dijkstra

Ieder jaar organiseert de ConferenCie de T.W.I.S.T. Linguistics Conference. Deze commissie zorgt ervoor dat sprekers van over de hele wereld interessante taalwetenschappelijke lezingen kunnen geven.

InterCom

InterCom 2020-2021

intercom@studieverenigingtwist.nl

Kambiz Nasseri Raveshti, Wingsi Chui, Yari Msika, Annemarie van Heerwaarden

Deze commissie is het leven in geroepen om internationale studenten zich meer thuis te laten voelen bij T.W.I.S.T.. De commissie vertaalt belangrijke documenten en heeft het buddysysteem opgezet: internationale studenten krijgen een lid van T.W.I.S.T. aangewezen als zijn of haar buddy om zo wat meer wegwijs te worden in Leiden!

RedacCie

RedacCie 2019-2020

twister@studieverenigingtwist.nl

Thom van Hugte, Annemiek Vos, Didi Batenburg, Melissa Kee, Melle Groen, Jay Reutlinger, Jelle Christiaans, Duncan Sin, Wies Henkens, Tess Huijting

Deze commissie verzorgt het kwartaalblad van de vereniging, de TWISTER. Naast het schrijven van een artikeltje komen de commissieleden zo nu en dan bij elkaar om te vergaderen. Ook zijn er mensen voor de lay-out en de verspreiding. Als het je leuk lijkt om een stukje voor de TWISTER te schrijven, staat hier alle informatie die je nodig hebt.

TripCie

TripCie 2019-2020

tripcie@studieverenigingtwist.nl

Vanwege de coronapandemie is er dit jaar geen TripCie. 🙁

Omdat de VakanCie (zie hieronder) nog niet genoeg was, organiseert de TripCie elk jaar een korter reisje aan het eind van het tweede semester. In een paar dagen kom je van alles te weten over de cultuur van de bestemming, en uiteraard ook de taal!

VakanCie

VakanCie 2019-2020

vakancie@studieverenigingtwist.nl

Tess Huijting, Anna Lina Litz, Merel Drop, Veronica Voevodina, Isaac Eaton

De VakanCie organiseert elk jaar een fantastische buitenlandreis. Buiten de grenzen van ons koude kikkerlandje zullen we ons storten op een intrigerende cultuur, uiteraard met een focus op de taal! We zorgen ervoor dat alle deelnemers in elk geval een paar woordjes mee kunnen babbelen met de locals en bovendien genoeg gelegenheid krijgen om vakantiekiekjes te maken en te ontspannen!