Welkom bij Studievereniging T.W.I.S.T.!

T.W.I.S.T. is de studievereniging van taalwetenschap te Leiden. Al meer dan twintig jaar organiseren we activiteiten voor onze leden die niet alleen hun studie verbreden maar het ook mogelijk maken om medestudenten beter te leren kennen. Jaarlijkse evenementen zijn de buitenlandreis, de T.W.I.S.T. Student Conference en het Talengala. Daarnaast organiseren we lezingen, filmavonden, spelletjesavonden, borrels en nog veel meer! Uiteraard doen we dat niet allemaal zelf: we worden geholpen door de fantastische leden die in onze commissies zitten.

Een lidmaatschap bij T.W.I.S.T. geeft je de mogelijkheid om je medestudenten te leren kennen, maar ook veel anderen die geïnteresseerd zijn in taal. Je ontvangt vier keer per jaar ons verenigingsblad (de TWISTER) en kunt deelnemen aan alle activiteiten die het bestuur en de commissies organiseren. Je mag ook stemmen bij de Algemene Ledenvergadering en zelf lid worden van een commissie. Als lid van T.W.I.S.T. zul je vooral veel vrienden maken en gewoon een hele leuke tijd hebben!

Wil je lid worden? Klik hier om naar de aanmeldpagina te gaan!

Corona-updates

Vanwege de Corona-pandemie vinden al onze activiteiten momenteel online plaats, via Discord of Kaltura Liveroom. We houden je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via onze maandelijkse nieuwsbrieven en social media. Zorg goed voor jezelf en elkaar, blijf gezond, en hopelijk zien we je binnenkort weer in het echt!

Als vereniging houden we ons te allen tijde aan de universitaire richtlijnen en maatregelen, die je op deze website kunt vinden.

Aankomende activiteiten

vr 22 jan 2021  14:00 - 16:00

(NL)
    Kom op om de week op vrijdag ergens tussen 14.00 en 16.00 langs op onze TWiscord om te oefenen met fricatieven of gewoon gezellig te kletsen. Maak van je eenzame isolatie een thee-nzame isolatie! Je moet helaas (nog) zelf voor thee en koekjes zorgen.

• Dutch Crash Course

vr 29 jan 2021  18:00 - 21:00

(EN)
    With exam season in full swing, having some other academic/educational activity than studying is always nice! That’s why the InterCom is organising a Dutch Crash Course on January 29th, where we will provide you the core basics of Dutch language and culture. Think of widely used (and funny!) idioms, some Dutch slang, and basic conjugation of verbs, along with a Kossmann-style IPA dictation exercise of a classic Jip and Janneke story, and a Kahoot quiz to test your newly acquired knowledge!

(NL)
    De InterCom organiseert de 29e om 19:30 een Dutch Crash Course, die voornamelijk is bedoeld voor onze internationale leden. De basisconcepten van het Nederlands worden uitgelegd, en vervolgens getest met onder andere een Kossman-style IPA-dictee en een Kahoot-quiz. Uiteraard is iedereen welkom, maar als Nederlands je moedertaal is, zal de meeste informatie je toch sterk bekend voorkomen. De Kaltura-link wordt een dag van tevoren rondgestuurd op onze sociale media, en van tevoren registreren is niet nodig!

• Borrel with 'alalā

do 4 feb 2021  20:00 - 22:30

(EN)
    Every first Thursday of the month, you can join us on our TWiscord for a chat and some drinks!

(NL)
    Kom elke eerste donderdag van de maand gezellig meeborrelen op onze TWiscord!

vr 5 feb 2021  14:00 - 16:00

vr 19 feb 2021  14:00 - 16:00

(NL)

Wil je de agenda van T.W.I.S.T. ook altijd bij je hebben? Voeg ons toe aan je Google Calendar!