Welkom bij Studievereniging T.W.I.S.T.!

T.W.I.S.T. is de studievereniging van taalwetenschap te Leiden. Ons doel is om alle taalwetenschappers aan de Universiteit Leiden met elkaar in contact te brengen, wat we doen door allerlei leuke activiteiten te organiseren. Jaarlijkse evenementen zijn de buitenlandreis, de T.W.I.S.T. Student Conference en het Talengala. Daarnaast organiseren we lezingen, filmavonden, spelletjesavonden, borrels en nog veel meer!

Een lidmaatschap bij T.W.I.S.T. geeft je de mogelijkheid om je medestudenten te leren kennen, maar ook veel anderen die geïnteresseerd zijn in taal. Je ontvangt vier keer per jaar ons verenigingsblad (de TWISTER) en kunt deelnemen aan alle activiteiten die het bestuur en de commissies organiseren. Je mag stemmen bij de Algemene Ledenvergadering en kunt zelfs lid worden van één van onze commissies. Als lid van T.W.I.S.T. zal je vooral veel vrienden maken en gewoon een hele leuke tijd hebben!

Wil je lid worden? Klik hier om naar de aanmeldpagina te gaan!

Aankomende activiteiten

• Game Night

do 26 nov 2020  20:00 - 22:00

(EN)
    Looking for a fun way to spend your evening? Join our game night! We’ll meet each other on our fabulous T.W.I.S.T. Discord server to chat and most importantly: to play games such as Secret Hitler, Werewolves, Jackbox and more!

(NL)
    Heb je een avond niks te doen? Kom naar onze spelletjesavond! We gaan de hele avond gezellig kletsen op de Discordserver van T.W.I.S.T., en uiteraard valt er ook wat te spelen: Secret Hitler, Weerwolven, Jackbox en meer!

• TWea o'clock

vr 27 nov 2020  14:00 - 16:00

(NL)
    Kom op om de week op vrijdag ergens tussen 14.00 en 16.00 langs op onze TWiscord om te oefenen met fricatieven of gewoon gezellig te kletsen. Maak van je eenzame isolatie een thee-nzame isolatie! Je moet helaas (nog) zelf voor thee en koekjes zorgen.

• Joint Pubquiz

ma 30 nov 2020  19:00 - 21:30

(EN)
    Together with the other language oriented study associations, we're hosting a multidisciplinary pubquiz, with questions ranging from geography, to pop culture, to language facts! The pubquiz will be held on Monday November 30th, at 19:00 through Microsoft Teams. Would you like to help defend T.W.I.S.T.'s honour? Sign up through this form! There will be two prizes: one for the best individual, and one for the best study association (in which you'll team up with all the other participating T.W.I.S.T. members!).

(NL)
    Samen met de andere taalgerelateerde studieverenigingen houdt T.W.I.S.T. een pubquiz op 30 november om 19:00 in Microsoft Teams! We werken samen met heel veel andere verenigingen, dus de reputatie van T.W.I.S.T. staat op het spel. Er komen in deze pubquiz heel veel verschillende onderwerpen aan bod, van topografie en muziekrondes tot gekke taalfeitjes. Als je mee wil doen, meld je dan snel aan via dit formulier! Er worden twee prijzen weggegeven: één voor het beste individu, en één voor de beste studievereniging (waarvoor je samenwerkt met alle andere T.W.I.S.T.-leden!).

• Borrel with 'alalā

do 3 dec 2020  19:30 - 22:00

(EN)
    Every first Thursday of the month, you can join us on our TWiscord for a chat and some drinks!

(NL)
    Kom elke eerste donderdag van de maand gezellig meeborrelen op onze TWiscord!

• SinTWerklaas gift exchange

za 5 dec 2020  20:00 - 22:00

(EN)
    Do you love making and receiving presents? Christmas might still seem far away, but Sinterklaas is coming up (surprisingly) soon! Join us for Secret SinTWerklaas this year for some festive and covid-proof fun! Make sure to fill out this form by Friday November 20th with your name, address, and some of your interests, and you will receive someone else’s name. This person will be your Secret SinTWerklaas-victim, for whom you will make or buy a gift! We suggest you keep the gift costs under €10, and we will cover up to €4 for shipping your present(s) to your giftee! Gifts will be opened together with all participants over the TWiscord on Sinterklaas (December 5th) at 20:00. Hope to see you there!

(NL)
    Vind je het leuk om cadeautjes te maken, maar vooral ook om ze te ontvangen? Kerst is nog best ver weg, maar Sinterklaas komt al snel dichterbij. Kom samen met ons SinTWerklaas vieren, inclusief lootjes trekken, voor een avond vol met corona-proof plezier! Als je graag mee wil doen, zorg dan dat je het aanmeldformulier uiterlijk op vrijdag 20 november invult. Vul in dit formulier je naam, adres, hobby's en andere leuke interesses in, en wij zorgen dat jij de naam van je SinTWerklaas-slachtoffer krijgt, zodat je alvast kunt beginnen met het maken of kopen van cadeautjes! We raden een limiet van €10 aan, en verzendkosten tot €4 worden door ons vergoed! Op pakjesavond (5 december) om 20:00 openen wij gezamenlijk de cadeaus in de TWiscord. Hopelijk tot dan!

• TWea o'clock

vr 11 dec 2020  14:00 - 16:00

(NL)

Wil je de agenda van T.W.I.S.T. ook altijd bij je hebben? Voeg ons toe aan je Google Calendar!